Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Birger - 1 oktober 2008 09:34

Börjar så sakteliga komma in i den nya arbetssituationen och finner, efter tio års harvande med oväsentligheter, att det åter känns roligt att gå till jobbet. Om det flyter på som nu, så har jag en lagom dos av stimulerande arbetsuppgifter att lösa i egen regi. Jag kan utföra dem på vilka tider jag vill och i arbetspass som kroppen klarar av. Morgonpasset är avklarat och saker behöver torka innan nästa ryck.

  Under tiden bekantar jag mig med ett nytt datorprogram, där jag kan skriva ut våra visor i snygg notskrift och även arrangera för olika instrument eller röster. Men det senare är överkursen, som jag skall lära mig i nästa steg.

  Den här antika stolen skall jag befria från den påkladdade rödfärgen och reparera skavankerna på, så den blir användbar och något att sitta på igen.


Skapa flashcards