Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Birger - 25 oktober 2008 08:19

Jag har den gångna sommaren kommit mig iväg till fler spelmansstämmor än på flera år och i dag blir det den stora höstavslutningen i Uppsala, då det nya musik- och kongresshuset upplåter alla sina lokaler för folkmusiken. Det lär bli musik från klockan tretton till sena natten, men så länge kanske mina fingrar inte vill. Dom är lite motsträviga just nu. Måntro om vintern är på väg. I alla händelser har jag under året åter fått lite närmare kontakt med folkmusiken, vilket känns bra, då den en gång förändrade min livsbana högst väsentligt.

  Således blir det ett avbrott i klistrandet. Ca 400 smålappar har jag hittills fått på plats på ca 60 sidor, men det ser inte ut att ha minskat  nämnvärt i kassarna ännu. Resultatet blir i alla fall sevärt tycker jag.


Ovido - Quiz & Flashcards