Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Birger - 9 oktober 2008 15:58

Dagen har i stort sett gått åt till administartion. De nedan nämnda annonsbestyren var bara en del. Plösligt dök det upp fastihetsdeklaration och annat som också skulle åtgärdas och tiden går. Parallellt med detta har jag till och från nött på en gammal vals, som jag förhoppningsvis skall kunna till kvällen för ett vist ändamål.

  Jag har installerat en nygammal skivspelare till mina LP-skivor. Stiftet i den gamla var förstört och ett nytt skulle möjligen gå att skaffa för flera hundralappar. Då hittade jag på auktion en mycket fin spelare, som ingen bjöd på. Hundra spänn var värt försöket, och den funkade. Det var så jag hittade valsen. Nu blir det väl att lägga på en platta då och då och se om man gör nya upptäkter.

Av Birger - 9 oktober 2008 11:34

Nu har jag fått ägna sammanlagt sex timmar bara åt ENIROs kataloguppgifter, bara för att dom krånglat till hela hanteringen med delad försäljning av katalog- och nätuppgifter, allt för att lura kunderna på så mycket pengar som möjligt.

  Jag har tidigare blivit uppringd av en falsk försäljare, som uppgav sig sälja ENIRO-annonser. Honom lyckades jag avslöja och avspisa. Nu ringde en ny, som ingen på ENIROs kundtjänst kände till eller hade några uppgifter på, med påföjld att jag trodde det var en ny bedragare. När jag äntligen fick tag i chefen blev det klarlagt, att personen i fråga var så nyanställd, att han inte hade kommit in i systemet.

  Jag vill gärna varna all att vara på sin vakt, när det ringer försäljare av kataloguppgifter. Det finns en hel flora av skumma företag som försöker sko sig i ENIROs namn. Men jag tycker ENIRO också har ett ansvar för detta genom den här konstiga uppdelningen av försäljningen.

Ovido - Quiz & Flashcards