Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Birger - 15 oktober 2009 22:49

  Dagen har ägnats åt brödbak, stolreparationer, trädgårdsarbete och körsång. Ett gäng gamla stolar, som sett bättre dagar, har letat sig till min verkstad. De har tidigare blivit "lagade" med skruv och 2 1/2 tums spik. Det redan dåliga träet har på så sätt blivit ännu sämre och nu är det i fallet på bilden bara "organdonation" som gäller, d.v.s gammalt trä måste tas bort och ersättas med nytt. Men det skall nog bli en sittbar stol av den här en gång till, bara vi tar det en liten bit i taget.


  

Som avslutning i verkstaden cellulosalackade jag en bordsskiva. Sen är det bara att fly fältet för de giftiga ångornas skull. Tog istället itu med det som jag lämnat halvfärdigt i hallonlandet och blev klar med gallringen. Återstår att köra undan allt det torra riset. Det blir nog en lackning i morgon också.

  När jag sen skulle iväg till kören började jag leta efter ett nothäfte, som jag var tämligen säker på att jag hade här hemma. Jag hittade det inte på någon av de logiska platserna utan fick sticka iväg ändå. Det var inte nödvändigt för kvällens övning, men man blir ju så frustrerad. När jag kom hem återupptog jag letandet och si, då kom jag på, att jag hade tagit det med mig på resan till Göteborg för att öva på en speciell låt. När jag kom hem, för två och en halv vecka sedan, kunde jag låten och har alltså inte behövt häftet. Det låg kvar i den halvt uppackade väskan. Nojan släpper så sakta och man kan koncentrera sig på annat.

Skapa flashcards