Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Birger - 21 oktober 2009 22:34

En del dagar rör jag mig inte ur fläcken, andra far jag runt som en stolle. I dag blev en sådan dag. Efter lite jobb i verkstan drog jag iväg till Stockholm för en provfilmning på Kulturama, ett ställe som sjuder av kreativitet. Det känns ända ut på gatan, när man kommer dit. Provet gällde en kortfilmsroll i ett skolarbete. Således inget betalt men värt att stödja och givandes erfarenhet till andra jobb. De verkade nöjda och lovade höra av sig.

  For vidare för en snabb visit hos dottern och lilla Tove, som mötte mig med ett stort flin. Sen satt vi på golvet och målade med kritor på pappas gamla ritningar. Pastellkritorna är roligast, för dom ger ifrån sig mer färg. Ibland hamnar det utanför papperet, men det går ju att torka bort. Mat och prat.

  Nästa anhalt var Rimbo husläkarstation, för att få influensavaccineringen, och sen vidare till Skärgårdskörens övning i Frötuna. Många frånvarande av olika orsaker, men vi gnodde på. Där får jag användning av gitarren till vissa låtar. Det känns stimulerande. Sen gäller det att kunna sjunga tenorstämman samtidigt. 

  Hem via Finsta och Södertjära, en krokig men omväxlande och snabb väg hem. Stängt fönstren i verkstan, som stått på glänt för att vädra ut polerlacksångorna. Pelarbordet blev klart i dag och blev väldigt fint, tycker jag.


  

Skapa flashcards