Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Birger - 20 oktober 2009 22:16

  

Jag har just upptäckt, att om man klickar på bilderna här så förstoras dom upp. Konstigt attjag inte förstått det tidigare. Då finns det ju en extra anledning att lägga in en till från morgonens spegelaria.

  Bilen blev fixad denna dag, ett par stolar blev limmade och ett bord börjar bli klart, lite blev även gjort i trädgården, så jag är nöjd med dagens arbete. Jag har också börjat få struktur på morgondagen, så det är bara att gå till vila.

Av Birger - 20 oktober 2009 11:02

  

Det blev inte som jag tänkt med promenaden. Jag fick i stället låna en bil och fara hem igen och hämta på eftermiddagen. Dimman hade lagt sig runt Närdingen  och ön svävade nästan som något sorts jättelikt UFO på vattenytan. Nu får det bli eget verkstadsjobb i stället. Gott så. 

Av Birger - 20 oktober 2009 09:17

Kalla klara dagar. I går gick mesta tiden åt i verkstaden, men jag vaknade tidigt och bakade matbröd, som var klart före frukost. Kvällen gick mest åt att återställa förlorade data i mitt videokarotek. Skrev också ut ett par av körtexterna, som plötsligt fick någon sorts innehåll. Det är en förutsättning för att få in dom i skallen så man kan dom utantill. I körarret blir det korta osammanhängande fraser, som man i första hand försöker få att klinga rent. Läser f.n berättelser av Mark Twain.

  Den här dagen bestäms lite utav hur snabb bilverkstaden är med att få på mina nya vinterdäck och byta drivknuten. Jag ämnar ta en rejäl promenad under tiden och besöka min gamla arbetsplats.

Skapa flashcards