Alla inlägg den 5 november 2008

Av Birger - 5 november 2008 19:33

Jo det har gått lite sakta i dag p.g.a valvaket, men det har ändå inte blivit någon middagslur, så jag stupar väl i kväll. Har tagit en kortare morgonpromenad och varit en tur till Rimbo efter DVD-skivor till bilderna. CD-skivorna rymde inte tillräckligt, men de jag fick hem vill inte spelaren ha. Det är något som hakar upp sig när jag skall kopiera, så det har tagit en massa tid i onödan. Plåtade av drygt 300 sidor på förmiddagen, då det var bra ljus, och har monterat lite landskapsteckningar på em. även kört undan lite löv från trädgården medan solen sken. Det får räcka.

Av Birger - 5 november 2008 08:53

Det var liksom aldrig någon idé att gå till sängs sen jag börjat följa valvakan. Istället har jag slumrat till några stunder på soffan och vaknat och kollat läget i röstsammanräkningen. När resultatet äntligen redovisades och Barak Obama besteg scenen som segrare och nästa president i USA, då fick vi se och höra ett tal som kommer att bli historiskt och som rörde många till tårar, så även mig. Jag håller alla tummar jag har på att han må lyckas i sin gärning och att den bloggaren har fel, som förklarade att Barak Obama kommer att vara död inom fyra år. Tidigare händelser i det landet finns i alltför tydliga bilder kvar i huvudet.

Skapa flashcards