Alla inlägg den 25 november 2008

Av Birger - 25 november 2008 16:25

Snön hänger som en baldakin ut från taket och skuggar rummet.

Dagen har fortsatt i snöandets tecken och jag har angripit den i omgångar, för att kroppen skall orka med. Lite träningsvärk sedan i går. Fick loss min bil på förmiddagen och uträttade några ärenden. Bland annat att köpa en ny snöskyffel, då den gamla plötsligt gav vika. Fick den sista dom hade kvar i affären. De har haft strykand åtgång.

  Byns vägröjare kom sen och lade upp en ny vall för vårt grindhål, så att jag fick ta en dust där. Sen har jag ett senare pass gjort en stig till vedboden, så bred att kälken går fram som i tunnelbanan. Däremellan har det blivit lite städning inomhus och lite musikövning.

  I kväll skall politikerna komma till Edsbro för att höra våra önskemål, så det blir väl att ta sig dit.

Av Birger - 25 november 2008 08:35

Dom kom lugnt promenerande längs vägen och vek in på vår upplogade infart. Jag såg spåren efter dom i går, men nu har det ju fallit så mycket mer snö. Dom gick länge och kollade var dom skulle kunna ta sig över plogvallen, för när den lilla försökte försvann hon nästan i snön. Det var en rådjursget med ett årskid.

  Efter en stund tog dom mod till sig och hoppade över vallen och vadade sen med snö upp till buken fram till päronträdet. Där grävde dom fram den lämnade fallfrukten och lät sig väl smaka. Men efter ett tag drog dom vidare till vinteräpplena alldeles intill huset. Jag smög ned i trappan och tjyvknäppte dom genom fönstret.

  Det vilda har det inte heller lätt när det kommer sådana snömängder på en gång. Men det är fantastiskt hur dom kan vädra sig till var frukten ligger. Dom är kvar där ute nu efter en halvtimme och jag får väl vänta att gå ned och lägga i spisen tills dom ätit klart.

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards