Alla inlägg den 18 november 2008

Av Birger - 18 november 2008 22:59

Gjorde ett race in till Norrtälje på förmiddagen för att hämta tårta och göra vissa inköp. Dotter med dotter anlände i god ordning mitt på dagen och gjorde mig sällskap över dagen. Några gamla vänner och mina syskon hörde av sig per telefon eller E-post och en kom faktiskt hit med en blomma. Sambon, sonen och mågen anslöt till middagen.

  Annars var det lugnt. En vacker blomma kom också per bud från min gamla arbetsplats, vilket kommer att föranleda ett besök där i morgon för att tacka för senast och för uppvaktningen. Jag sov middag en stund tillsammansmed lilla Tove på eftermiddagen, så jag är inte riktigt i sovfas ännu och flydde därför till arbetsrummet en sen kvällsstund.


Av Birger - 18 november 2008 08:26

I dag blir jag alltså 65 år och folkpensionär på riktigt, hur det nu kan komma sig. Någonstans inom sig är man ju fortfarande en grabb och har svårt att fatta vart åren runnit iväg. Speciellt som de tolv senaste åren av mitt liv som anställd är ett svart hål, som jag inte gärna ser tillbaka på. Jag fick lämna mitt arbete julen 1996 och har sen överlevt tills nu på något sätt, så känns det.

  Så nu är det bara att fortsätta ifrån där jag var då. Norrtelje tidning hade godheten att i dag ge mig en mycket korrekt gratulationsartikel, där det viktigaste fanns med och utan felaktigheter, för ovanlighetens skull. Blev uppvaktad av sambon med te och present på sängen i morse och har nu städat och värmt opp huset, så barn och barnbarn kan komma in frampå dagen. Vad mer vet jag intet om.


Ovido - Quiz & Flashcards