Alla inlägg den 5 november 2009

Av Birger - 5 november 2009 13:46

Jag har haft anledning att lyssna lite extra på Benny Anderssons musik på sistone, då vår kyrkokör skall göra ett Björn- och Benny-program inom kort. Då letar man på Youtube, för att se hur dom har gjort vissa låtar. Inte för att vi kan nå upp till det dom gör där, men man kan få idéer som i alla fall förhöjer det hela. Risken när man sätter sig vid datorn för detta sökande blir, att man fastnar bland klippen med Helen Sjöholm och blir sittande, för hon är så fantastiskt bra. Hon inte bara sjunger bra, utan hela agerandet lyfter fram sångerna, om det sen är seriösa saker eller spex tillsammans med Kalle Moreus. Och hon vågar se in i kameran och skapa kontakt. Om jag lägger in en adress här, så hamnar ni mitt i smeten och sen kan ni ju sitta där och göra mig sällskap. Men jag behöver lätta nu och öva på det jag skall kunna nästa söndag, så jag överlåter stolen. Ha de´!

http://www.youtube.com/watch?v=uAayt7-qR3Y&feature=related

Skapa flashcards