Alla inlägg den 20 november 2009

Av Birger - 20 november 2009 19:06

Efter städning av huset for jag in till Roslagsmetropolen och hämtade noter och passade på att rådfråga färghandlaren om ett ytbehandlingsproblem jag står inför. Jag sade till den unga damen bakom disken, att jag önskade tala med någon som var väl insatt i sådana frågor. Hon svarade omedelbart med en returfråga, vad själva problemet bestod i, och när jag kortfattat redogjort för detta, gav hon mig en mycket sakkunnig beskrivning av vad som hänt och vad som fanns att göra åt det. Jag hade alltså direkt träffat på rätt person, fast mina gamla fördomar hållit på att spela mig ett spratt. Det blev emellertid ett bra samtal och hon önskade mig lycka till med arbetet när jag drog vidare med några pliktskyldigast inköpta penslar i bagaget.

  På hemvägen vart  jag rysligt kaffesugen och gjorde en avstickare till gamla goda vänner, där jag sedan blev sittande en god stund i givande samtal om allt vad som rör sig i våra liv. Eftermiddagen har gått till fortsatt övande och en del TV. Nu har jag just sett favoritprogrammet med den fiktiva middagen, där Sverker Olofsson i kväll bjöd på fantastiska historier med utgångspunkt från sina tänkta gäster, där Sara Lidman var en. Det  var som att sitta vid brasan i gamla tider. Verkstaden får vänta till nästa vecka, då jag skall testa det den unga damen och jag kom fram till i butiken. I helgen har jag besök av Tove, så då är det det som gäller.

Skapa flashcards