Alla inlägg den 10 november 2009

Av Birger - 10 november 2009 22:21

Det var dags för genrep med inlejda musiker i kväll. Plötsligt får allt ett lyft och saker börjar komma på plats. Men vi är sent ute med flera stycken och några hanns inte med i kväll, som borde ha övats med musikerna, de som vi skall göra instrumentalt. Det får bli före uppsjungningen på konsertdagen, vilket inte känns tillfredställande. Det blir till att öva själv, så man vet vad man själv skall göra åtminstone. Det är bristande planering och tidsoptimism, men kören lät bra ihop med musikerna, så program blir det. 

Av Birger - 10 november 2009 16:31

Den här tavlan ser jag från mitt arbetsrumsfönster just nu.

Efter en god nattsömn uträttade jag diverse nödvändiga ärenden i Rimbo och kände mig lättad när det var gjort. Sedan har eftermiddagen gått till övning och inför kvällens genrep med kyrkokörerna och inlejda musiker. Jag har filat vidare på mitt presentationsmanus och även på de tre låtar jag skall spela fiol på samt på dragspelet, som skall med i "Födelsedagsvals till Mona". Dom andra får sköta det mesta av melodispelet, men jag duttar med på vissa ställen har jag tänkt och håller basen för övrigt. Nu är allt ihopplockat som skall med, tror jag, och jag kan koppla av en stund inna jag skall iväg.

  Efter lunchen i dag tog jag mig ut på en skogspromenad en stund. Det har blivit lite för lite av det på sistone, när det har varit älgjakt och så. Det är lätt att komma av sig, speciellt om man har fullt upp ändå.  

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards