Alla inlägg den 25 november 2009

Av Birger - 25 november 2009 23:04

Det blev en dag med sådana förtecken. Hemsidans konstruktörer frångår sina avtal och skapar stress och otrivsel. Resultatet av telefonsamtalen blev en halvmesyr, som jag endera får leva med ett år eller hålla på och bråka om. Inget av alternativen känns bra. Vi får se vad jag väljer. Sidan har fungerat bra, det är inte det det handlar om, utan vad underhållet får kosta framöver. Nu får jag göra vissa omprioriteringar, för att få det här att funka. Men det finns ju även andra som tar för bra betalt, så det blir till att kapa där tills vidare. Hemsidan är ju en viktig länk till alla mina verksamheter, så den skall hållas aktuell. Har även tagit flera andra jobbkontakter under dagen och hunnit få ett par svar.

  I kväll en något stressig körövning. Förstår inte varför vi måste ha så mycket nytt hela tiden. Det vore ju bättre att sätta dom saker vi har riktigt bra. Vi har ju ny publik på olika ställen, så dom vet ju inte att vi framfört det förut. Klarade mig hyfsat som ensam manlig tenor.


Av Birger - 25 november 2009 08:36

Jag drog ned till Sumpan, därför att jag sett att där skulle bli "Musik, Skrönor och Dumheter" med Friteatern. Det blev en lågmäld höjdarkväll i mitt tycke. Tre män och ett antal instrument på scenen, fantastiska historier på hälsingemål, fantastiska låtar på gitarr o banjo och finstämd, trestämd vissång och allt utan någon ljudförstärkning. Öronen liksom växer en sådan kväll, för att man inte skall missa något. De tre männen hette Mats Nolemo, Peter Danielsson och Colbjörn Lindberg. Mats stod för det mesa berättandet, Peter för det virituosa gitarrspelet och Colbjörn för den mest personliga viskonsten. Har ni möjlighet att besöka deras föreställning under deras turné, så gör det.

Skapa flashcards