Alla inlägg den 15 november 2009

Av Birger - 15 november 2009 23:45

Hur skall man sammanfatta denna dagen? Efter en del administrativt på morgonen vidtog egen genomgång inför kvällen och hopsamlinga av de grejor som skulle med. När allt var under kontroll unnade jag mig en stunds sömn innan jag drog iväg till bygdegården. Alla kom laddade och vi hann öva igenom det mesta. Man borde hinna med alla numren, för det är alltid det man inte gått igenom som något händer med och så blev det även i kväll. Men det får vi bjuda på. Vi var ju inte betalda artister i det här fallet och det mesta lät nog riktigt skapligt ändå. Men vår medarrangör, bygdegårdsföreningen, unnade oss inte ens en blomma till dirigenten och de duktiga musikerna.

  Men folket kom och fyllde de flesta platserna och tycktes ha uppskattat programmet, för det var bara glada miner efteråt och vi fick göra extranummer. Själv är jag glad att jag kom ihåg det mesta jag skulle säga, så programmet höll ihop. Ska bli intressant att se sen, om lokalbladet unnar oss en rad. Hemkommen lagade jag mig sedan en god men sen middag, som jag förberett lite innan jag for, och har avnjutit denna till "Heartbreak Hotel" på fyran. Det var en väldigt lagom nedvarvning.

Ovido - Quiz & Flashcards