Alla inlägg den 5 december 2008

Av Birger - 5 december 2008 18:55

Det mest anslående denna dag var att jag för första gången blev stämplad som pensionär, det vill säga, att jag köpte min första bussremsa för pensionärer på SL och fick den stämplad på bussen. Jag företog nämligen en ganska snabbt planerad färd till Stockholm i syftet att hämta ett par teaterbiljetter som jag beställt, men som behövde hämtas ut i förtid.

  Inget överhängande står för dörren. Sambon har farit och hälsat på släkten. I verkstaden står saker på tork och det jag för övrigt sysslar med måste jag tala tyst om så här före jul. Så det blir "På spåret" i kväll och kanske något mer lättsamt att hålla humöret uppe med. Sen har jag åter kommit igång med korsordsläsandet, för att hålla hjärnan i trim. Nygårds i Tidningen VI tillhör favoriterna med sådana där ordlekar som: "Blir omkörda bildrullar". med svaret "repriserade". Sånt tycker jag är roligt.

Ovido - Quiz & Flashcards