Alla inlägg den 9 december 2008

Av Birger - 9 december 2008 20:00

Dagen har mycket ägnats åt ekonomi, annonskostnadskalkylering, jobbfunderingar och bokföring. Däremellan och under tiden har jag även sysslat med den ådrade bordsskivan och tycker att den börjar se hyfsad ut. Den blir ju inte som ny, men det är ju ett gammalt bord, så det ska den väl inte vara heller. Jag skrev visst marmorering häromdagen, men i det här fallet är det ådring. Det skall nog föreställa valnötsrotsfanér, men det är allså målat.

  Mitt försäkringsbolag meddelade mig att försäkringssumman plötsligt sjunkit från 120.000 till 30.000 bara för att jag uppnått pensionsåldern. Så mycket mindre var man plötsligt värd. Återstoden skall täcka begravningskostnaderna. Så var det med det. Tänk er för och pensionsspara medan ni kan.

  Mörkret står tätt utanför, men om två veckor vänder det, om dom inte har ändrat på det också.

Av Birger - 9 december 2008 09:40

Detta är en ung fri företagare på tio månader, som med oförtruten energi just nu visar hur långt hon kan nå med sina små armar. Når man inte från ena hållet kan man ju alltid gå runt och pröva från det andra. Hon testar ibland också att släppa bordskanten för en kortare stund, så snart är det full fart. Då får vi se om morfar hinner med.

  I dag är det genuint grått, och har så varit i flera dagar. Plötsligt börjar man undra, om man själv också börjat ingå i gråskalan och bli alltmer osynlig? Det är i så fall rätt motvilligt. De anstalter jag senast har vidtagit, för att bli mer synlig, är för närvarande under bearbetning på annat håll och det är bara att vänta och se, vad som kommer ut utav det.

  Har emellertid beslutat mig för, att helt ta bort mina uppgifter på ENIRO. Dels för att inte spräcka budgeten och dels för att jag tycker det företaget har krånglat till hela hanteringen, så man inte vet vad som är vad längre. Och sen alla bluffakturor i deras namn dessutom. Nu blir det Lokaldelen och hemsidan som gäller.


Ovido - Quiz & Flashcards