Alla inlägg den 31 december 2008

Av Birger - 31 december 2008 15:20

Så här vackert var det ute vid Gamla Grisslehamn denna eftermiddag, då jag gjorde en utflykt dit. Kaffet smakade bra. På hemväg åkte jag genom min barndoms by och kände historiens vingslag fladdra runt öronen. Byn har genomgått små förändringar, men samhället runt bron känner man snart inte igen. Dit känner jag ingen längtan.

Av Birger - 31 december 2008 12:54

Jag har varit ute en stund med stödbenen. Perfekt väder. Tänkte att jag skulle ge strömstaren en chans till, men han lyste med sin frånvaro. Vandrade längs ån ned till dom gamla hamnmagasinen, som står frostiga i norrslänten mot sjön. Där skulle behöva röjas massor med sly och snyggas till längs ån både ovanför och nedanför masugnen. Ovanför har man börjat en röjning, men allt ris har fått ligga kvar så där är oframkomligt. 

  Det slår mig också, att planen framför och platsen mellan magasinen skulle bli en fin omgivning för en konsert av något slag. Om här funnes ett intresse att satsa några kronor på det, då skulle det vara intressant att jobba med ett sådant projekt. Alternativt får man hyra spelplatsen och stå som arrangör själv, med förhoppningen att det skall komma publik och betala igen vad det kostat.    

  Sådant kan man gå och fantisera om på årets sista dag. vad det nya bär i sitt sköte vet man dess bättre inget om. Min förhoppning är, att min lilla rörelse skall få lite mer luft under vingarna och att hälsan står oss bi. Själv vet jag fortfarande inte riktigt var jag kommer att höja nyårsbägaren. Nyår blir det hur som helst. Jag vill passa på att önska alla vänner ett got nytt år.

Ovido - Quiz & Flashcards