Alla inlägg den 23 december 2008

Av Birger - 23 december 2008 07:59

Gräsänkling några dagar, då sambon farit till de sina över julen. Jag bjöd på minijulbord i går kväll, så vi hann jula lite här hemma i förväg, och i morgon far jag till barn och barnbarn, dit även barnafaderns familj anländer från Norrland. Vi lär bli tio stycken på vårt håll. Men jag blir inte borta över natten, för jag skall sjunga i julottan på juldagsmorgonen. Det är ett farande i juletid.

  Här är nu julfint och rimmandet är klart på alla paketen. Men lackstänger och sigill har inte återfunnits sedan flyttningen. Möjligen står någonstans en ouppackad låda, som även kan rymma andra överraskningar. Dagen skall ägnas åt småfix här hemma och en promenad i det förhoppningsvis vackra vädret.

  I TV4as morgonsoffa sitter en panel och producerar oerhört dåliga julrim på beställning. Tacka vet jag radions rimstugor kvällen före julafton förr i tiden. Där hade dom proffs som kunde det där. Det kanske finns kvar. Sen "Röster i Radio" försvann har man för dålig koll på radioprogrammen. Det måste ha varit ett stort misstag att lägga ned den egna programtidningen. Kvällstidniongarnas TV-bilagor ger tyvärr bara en miniatyrpresentation av vad som händer i radion.

  Passar på att önska alla en God Jul, om jag händelsevis inte återkommer före julafton.

PS.

Har just kollat radiotablån på SRs hemsida. Det finns lokala rimstugor i P4 från klockan 21.03.  DS

Presentation

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards